BREAKING NEWS

News Ticker --- 31-12-2022 SEDE VACANTE 31 DECEMBER 2022 --- Einde berichten ---

donderdag 3 oktober 2013

Over de geestelijke ballingschap der Katholieken in Vlaanderen - "Super flumina Babylonis" - "Aan Babels stromen" - Psalm 137



Psa 137:1  Aan Babels stromen zaten wij schreiend Bij de gedachte aan Sion;
Psa 137:2  En aan de wilgen, die daar stonden, Hingen wij onze harpen op.
Psa 137:3  Ja, daar durfden onze rovers Ons nog liederen vragen; En onze beulen: "Zingt ons vrolijke wijsjes Uit de zangen van Sion!"
Psa 137:4  Ach, hoe zouden wij Jahweh’s liederen zingen Op vreemde bodem!
Psa 137:5  Jerusalem, zo ik u zou vergeten, Ik vergat mijn rechterhand nog eer;
Psa 137:6  Mijn tong mag aan mijn gehemelte kleven, Zo ik u niet gedenk: Zo ik niet meer van Jerusalem houd, Dan van het toppunt van vreugde.
Psa 137:7  Jahweh, reken de zonen van Edom De dag van Jerusalem toe; Die riepen: Smijt ze neer, smijt ze neer; Neer met haar op de grond!
Psa 137:8  En gij, dochter van Babel, moordenares: Heil hem, die u vergeldt wat gij ons hebt gedaan;
Psa 137:9  Heil hem, die uw kinderen grijpt, En tegen de rots te pletter slaat!

1 opmerking:

Anoniem zei

Super Flumina Scaldis.

S.E. Mons. Mario OLIVERI - Vescovo emerito di Albenga-Imperia

S.E. Mons. Mario OLIVERI - Vescovo emerito di Albenga-Imperia

We Stand In Support of Padre Stefano Manelli

We Stand In Support of Padre Stefano Manelli

Paus Benedictus XVI

Paus Benedictus XVI

Een meditatie over het Heilig Misoffer

2 Timoteüs 2:3 Neem ook uw aandeel in het lijden als een goed krijgsknecht van Christus Jezus

2 Timoteüs 2:3  Neem ook uw aandeel in het lijden als een goed krijgsknecht van Christus Jezus
-------- “Wij zijn de zonen van de Kruisvaarders en we zullen niet terugdeinzen voor de zonen van Voltaire.” -------- -------- “We are the sons of the Crusaders and we shall not recoil before the sons of Voltaire.” ------------------------- -------- “Noi siamo i figli dei Crociati e non indietreggeremo davanti ai figli di Voltaire!” ---------------------------------